A Trivium Packaging globális piacvezető a kiváló minőségű és végtelenül újrahasznosítható fémcsomagolásban. Közel 50 korszerű gyártóüzemet, valamint kutatási és fejlesztési helyszíneket üzemeltet világszerte. A cég egyik Üzleti Szolgáltató Központja Budapesten működik, munkatársai a Coninvest által szállított bútoroknál végzik feladataikat nap mint nap. Az iroda kialakításának folyamatáról, a Coninvesttel folytatott közös munkáról Kogan-Szabó Sándor belsőépítészt és Dybisewszky Gábor project managert kérdeztük.
Mik voltak a fő elképzelések, irányvonalak az iroda belső tereinek megtervezésekor?
Kogan-Szabó Sándor / Arkitektor: „A design brief a megbízóval közösen lett véglegesítve, tehát már spaceplan fázisban megfelelő hangsúlyt kaphattak a közvetlen munkavégzésen túli szempontok.
Hamar megfogalmazódott, hogy a standard munkahelyi program mellett alakítsunk ki olyan részeket, ahol a különféle területeken dolgozó kollégák kötetlenebb körülmények között tudnak találkozni (work café), illetve legyen egy, a munkatársak nagy részét befogadó területe az irodának, ahol továbbképzéseket, de akár összejöveteleket is lehet rendezni (kollab. zóna).
A megbízó egy másik fontos szempontja volt, hogy az irodában és a tárgyalókban a cég különféle termékkategóriái egyedi megjelenést kapjanak.”
Hogyan kerültek kapcsolatba a Coninvesttel, miért őket választották?
Kogan-Szabó Sándor / Arkitektor: „A Coninvestet már körülbelül 20 éve ismerem, sok projekten dolgoztunk együtt. Mivel az irodákban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kollégák jóléte és kellemes környezete, az olyan helyek, mint a teakonyha és kollaborációs területek végre megkapják a megérdemelt figyelmet és forrásokat. Ezen a ponton a Coninvest hospitality iparágban szerzett széleskörű tapasztalata kiemelten hasznos. Nemcsak technikai szinten, de a design területén is partnerek tudnak lenni a tervezésben.”
Hogyan zajlott a közös munka, az iroda bútorainak kiválasztása?
Kogan-Szabó Sándor / Arkitektor: „A Coninvest sok gyártóval áll kapcsolatban, ennek köszönhetően egy-két koncepció, analógia alapján rövid idő alatt kaptunk megfelelő bútorozási opciókat. Nem futottunk fölösleges köröket.”
Mi jelentette a projekt során a legnagyobb kihívást?
Kogan-Szabó Sándor / Arkitektor: „Természetesen a költségvetés, de azért a covid is bonyolította a tervezést.”
Dybisewszky Gábor / Cushman & Wakefield Project & Development Services: „A Trivium Packaging csak gyártóként volt jelen Magyarországon, így amikor kinevezték az új ügyvezető igazgatót az Üzleti Szolgáltató Központ élére, vele és a projektcsapattal kellett kitalálnunk, hogy milyen többletigényeknek feleljen meg a jövőbeli irodájuk. Szoros együttműködésünk és korábbi tapasztalatok eredményeként született meg a végső design. A toborzás a projekt teljes időtartama alatt folyamatosan haladt, így az eredeti 4-5 főből a műszaki átadásig ~60 főre nőttek, de közben a covid is megérkezett, így a hibrid munkavégzéssel (iroda + home office) tovább tudtak növekedni.”
A projekt melyik pillanatára, mozzanatára emlékszik vissza a legszívesebben?
Kogan-Szabó Sándor / Arkitektor: „A vázlattervi rész konzultálására: nagyon flottul ment a folyamat, jól egymásra tudtunk hangolódni a megbízóval.”
Dybisewszky Gábor / Cushman & Wakefield Project & Development Services: „Amikor a kivitelezői tender ajánlatok közül több pályázó is belefért a megadott költségkeretbe, így tudtuk, hogy a Sándorék által megálmodott belsőépítészeti koncepció úgy fog megvalósulni, ahogy megtervezték és ahogy az ügyfél jóváhagyta.”
Megbízó: Trivium Packaging BSC
Belsőépítész: Arkitektor – Kogan-Szabó Sándor, Papszt Gábor
Project Management: Cushman & Wakefield Project & Development Services – Dybisewszky Gábor
Generál kivitelező: Epronex
Bérbeadó: Immofinanz