Edmond Finkenauer, a német MKN cég nemzetközi értékesítésért felelős regionális alelnöke decemberben látogatott el hozzánk. Edmond 27 éve dolgozik az MKN-nél, és lehetőségünk volt beszélgetni vele a cégnél ez idő alatt bekövetkezett változásokról.
Az MKN név a Maschinenfabrik Kurt Neubauer szavakból származik, amit 77 évvel ezelőtt Kurt Neubauer úr alapított. Az MKN ma is családi vállalkozás, amely az alapító gyermekei és unokái tulajdonában van. A vállalatot professzionális menedzsment irányítja, mivel a család már nem vesz részt közvetlenül a cég tevékenységében.
Az elmúlt években az MKN hatalmas átalakulási folyamaton ment keresztül. A vállalat „kézműves üzemből” modern ipari vállalattá vált. Hatalmas beruházásokat eszközöltek a legmodernebb gyártási technológiákba – az új wolfenbütteli gyár csupán tavaly kezdte meg működését. Az MKN folyamatosan ruház be olyan innovatív prémium főzési technológiákba, mint például az MKN FlexiCombi és a FlexiChef multifunkcionális főzőkészülék. Mindkét készülék nagy sikert aratott az MKN számára, és a 3. generáció már fejlesztés alatt van.
Amikor Edmond csatlakozott a vállalathoz, az MKN egy másfajta cég volt. Körülbelül 200 alkalmazottja volt, és az üzleti tevékenység főként Németországra és a környező országokra összpontosult. Az export részaránya alacsony volt. Ma az MKN egy globális szereplő, körülbelül 550 alkalmazottal, és az MKN termékeinek 60-65%-át exportálják minden kontinensre.
Finkenauer úr először a Közel-Keleten, Ázsiában, Kínában és számos más országban járt, hogy a vállalatot képviselje. Megkérdeztük tőle, hogy mi hozta meg az áttörő sikert ezekben a régiókban, mire elmondta, hogy 25-30 évvel ezelőtt nagyon gyakori volt, hogy a nemzetközi ötcsillagos szállodaláncoknál Ázsiában és a Közel-Keleten Németországból, Ausztriából vagy Svájcból érkeztek a corporate és executive séfek. Ezeknek a séfeknek a szervezői és gazdálkodási képességei verhetetlenek voltak. A német nyelvű séfek természetesen ismerték az MKN minőségét és megbízhatóságát, és ugyanazt a színvonalat igényelték, mint hazájukban. Mára ez a helyzet megváltozott, a helyi séfek új generációi nőttek fel ezekben a régiókban, akik már megkapták a megfelelő képzést, és nem ritkán egy német, svájci vagy osztrák séf szárnyai alatt nevelkedtek. Ők is tovább viszik a minőségi vendéglátóipari berendezésekbe vetett hitet.
Azóta az MKN exporttevékenysége gyorsan és folyamatosan növekedett. Edmond szeret utazni, így nem esett nehezére, hogy ideje nagy részét külföldön töltse. A világ 90 országában járt már. Szabadidejében is szeret utazni, főként motorral. Szerencsére Edmond nagyon szereti Kelet-Európát, a FÁK régiót, a Baltikumot és Ázsiát, így már közel 20 éve dolgozunk vele.